Fizjoterapia Łódź - powrót do sprawności

Od 1991 roku specjalizujemy się w fizjoterapii i rehabilitacji. Świadczymy opiekę medyczną na najwyższym światowym poziomie. Nasze starania i efektywność zostały odznaczone przez Polski Komitet Olimpijski srebrnym medalem za przywracanie sprawności sportowcom po urazach. Nasza klinika rehabilitacji jest jedną z najlepiej wyposażonych placówek w kraju. Przez blisko trzy dekady przywróciliśmy sprawność i zdrowie tysiącom pacjentów.

Fizjoterapia - nasza oferta

Świdczymy zabiegi fizjoterapeutyczne najwyższej klasy sprzętem. Fizjoterapia uśmieża dolegliwości bólowe oraz stymuluje naturalne procesy regeneracji i gojenia. W naszej ofercie znajdziecie Państwo:

• Masaże lecznicze, relaksacyjne, klasyczne, twarzy i drenaż limfatyczny.
  • Kinezyterapia - rehabilitację ruchową na szerokiej gamie sprzętów. Plan rehabilitacji tworzony jest na podstawie serii pomiarów, analiz komputerowych i wiedzy naszych wykwalifikowanych fizjoterapeutów.
  • Terapia prądem - oferujemy wszelkie dostępne rodzaje terapii prądem stałym i zmiennym.
  • Krioterapia - wykonujemy krioterapię miejscową i przygotowywujemy się do zakupu krio komory.
  • Fala uderzeniowa - zabieg ten jest złotym standardem w leczeniu dolegliwości układu mięśniowo-szkieletowego.
  • Laseroterapia - posiada właściwości przeciwbólowe i wykonywana jest uzupełniająco do standardowego programu rehabilitacji.
  • Ultradźwięki - fala dziękowa generowana przez głowicę wykonuje mikromasaż tkanek, który ma korzystny wpływ na metabolizm komórkowy.
  • Diatermia krótkofalowa - rozluźnia mięśnie, wzmaga regenerację, stymuluje odżywienie komórek i łagodzi dolegliwości bólowe.
  • Terapia ergotonowa - usprawnia metabolizm komórkowy i wykazuje działanie przeciwbólowe.
  • Terapia manualna - mobilizuje stawy, mięśnie, ścięgna więzadła i powięzi usprawniając aparat ruchu.
  • Algonix - nowoczesna terapia wykazująca bardzo silne działnie przeciwbólowe i wzmagające regenerację. Parametry stymulującego prądu są w czasie rzeczywistym regulowane przez inteligentne oprogramowanie.
  • Magnetoterapia - wykorzystuje pole magnetyczne. Pełni funkcję uzupełniającą do właściwej rehabilitacji po zabiegach operacyjnych.

Czym się zajmujemy?

Rehabilitujemy dysfunkcje układu mięśniowo-szkieletowego, nerwowego, sercowo-naczyniowego i oddechowego. Uśmieżamy dolegliwości bólowe. Zwiększamy efektywność naturalnych procesów gojenia i regeneracji organizmu. Nie odmawiamy pomocy nikomu. W naszej klinice konsultacji udzielają specjaliści od fizjoterapii, neurologii, ortopedii, reumatologii, neurochirurgii, kardiologii i pulmonologii. Ponad to nad jakością naszych usług medycznych czuwa profesor Jarosław Fabiś, którego kompetencje są uznawane w Polsce i na całym świecie. Nasza działalność jest wielopłaszczyznowa, ponieważ świadczymy fizjoterapię ortopedyczną, neurologiczną, kardiologiczną, korekcję wad postawy i zabiegi rehabilitacyjne na kręgosłup. Ponad to przeprowadzamy terapie przeciwbólowe całego aparatu ruchu, układu mięśniowo-szkieletowego i kręgosłupa. Przeprowadzamy specjalistyczne analizy i pomiary komputerowe siły mięśniowej, zakresu ruchu, równowagi, chodu czy składu ciała. Stosujemy tylko metody, które mają gruntowanie udukomentowaną skuteczność. Przed przystąpieniem to procesu leczenia ustalamy przyczyny dolegliwości i przeprowadzamy badania diagnostyczne. Następnie monitorujemy proces usprawniania i w czasie rzeczywistym dostosowywujemy plan rehabilitacji do aktualnego stanu i możliwości pacjenta. Fizjoterapia w naszej klinice świadczona jest najwyższej jakości sprzętem.

Najczęściej zajmujemy się pacjentami, którzy:

• Przebyli zabieg operacyjnych i chcą uzyskać pełną funkcję operowanego stawu.
  • Uszkodzili kość, staw lub inny element układu ruchu.
  • Odczuwają dolegliwości bólowe pochodzące z układu mięśniowo-szkieletowego lub elementów aparatu ruchu (stawy, ścięgna czy więzadła).
  • Odczuwają ból kręgosłupa. Jako jedna z kilku placówek w kraju posiadamy nowoczesny system rehabilitacji kręgosłupa Tergumed.
  • Cierpią zmiany zwyrodnieniowe stawów lub osteoporozę.
  • Chorują na stwierdnienie rozsiane lub stawrdnienie zanikowe boczne.
  • Przeszli udar mózgu.
  • Doznali uszkodzenia rdzenia kręgowego lub przebyli uraz czaszkowo-mózgowy lub wielonarządowy.

Dawniej pacjenci trafiali do fizjoterapeuty dopiero na zlecenie lekarzy specjalisty. Współcześnie fizjoterapia staje się coraz powszechniej uznawanym spowobem na zwalczanie dolegliwości bólowych i usprawnianie układu ruchu, dlatego pacjenci coraz częściej decyduj się na zabiegi indywidualnie. Fizjoterapia Łódź Kopernika 48/50.

Fizykoterapia

Fizykoterapia, czyli fizjoterapia to ogół zabiegów, które oddziaływują na organizm bodźcami fizycznymi. Fizykoterapia wykorzystuje prąd stały, prąd zmienny, pole elektromagnetyczne o różnej częstotliwości, ultradźwięki, laseroterapię, termoterapię (rozgrzewanie tkanek) oraz krioterapię (leczenie niskimi temperaturami). Fizykoterapia opisuje szeroką gamę zabiegów, jednakże w naszej klinice wykorzystujemy jedynie te, których skuteczność jest gruntownie udukomentowana naukowo i w praktyce klinicznej. Według definicji stworzonej przez Światową Konfederację Fizjoterapii do fizjoterapeutów przywracanie, utrzymanie i rozwijanie maksymalnych zdolności ruchowych i funkcjonalnych pacjentów.

Co nas wyróżnia?

Indywidualne podejście

Plan rehabilitacji wykonywany jest w naszej klinice na podstawie oceny specjalistów, analiz funkcjonalnych i pomiarów.

Najwyższej klasy sprzęt

Fizjoterapia w FMC Centrum Medycznym świadczona jest wysokiej jakości nowoczesnym sprzetem medycznym.

30 lat doświadczenia

Nasza skuteczność ceniona jest od blisko trzech dekad.

Nie boimy się najcięższych przypadków

Nie odmawiamy nadziei nikomu, jeżeli tylko współczesna medycyna daje szansę na pokonanie schorzenia.

Przykładowe zabiegi fizjoterapeutyczne

Oferujemy wszelkie dostępne i skuteczne zabiegi fizjoterapeutyczne. Krioterapia, ultradźwięki, elektrostymulacja, magnetoterapia, laseroterapia i fizykoterapia są wykonywane w naszej klinice najwyższej klasy sprzętem medycznym. Fizjoterapia Łódź przy ulicy Kopernika 48/50.

Krioterapia miejscowa w fizjoterapii

Oferujemy krioterapię zarówno dwutlenkiem węgla jak i zimnym powietrzem. Krioterapia wykorzystuje naturalną reakcję organizmu na niskie temperatury. Pod wpływem ujemnej temperatury dochodzi do chwilowego skurczu naczyń krwionośnych, zwolnienia przepływu krwi oraz miejscowego spowolnienia przemiany materii. Te reakcje na zimno mobilizują organizm do wzmożonej regeneracji, redukcji stanu zapalnego oraz złagodzenia dolegliwości bólowych. Złożona naturalna odpowiedź organizmu na zimno sprawia, że krioterapia stanowi doskonałą metodę zwiekszającą efekt terapeutyczny leczenia wielu schorzeń. Fizjoterapia jest świadczona w naszej klinice najwyższej jakości sprzętem medycznym.

Krioterapia

Jako jedna z trzech placówek w Polsce oferujemy leczenie innowacyjnym systemem Algonix. Elektrostymulacja planowana jest przez komputer, dzięki czemu zmieniona chorobowo tkanka jest leczona indywidualnie centrymetr po centymetrze. Oprogramowanie przeprowadza fizykochemiczną analizę w czasie rzeczywistym, dlatego elektrostymulacja systemem Algonix stanowi najefektywniejszą formę leczenia. Oferujemy również klasyczną elektrostymulację, która przynosi korzystne rezultaty w stymulacji tkanki mięśniowej. W zakresie regeneracji zabieg fizjoterapeutyczny wykonany systemem Algonix gwarantuje nieporównywalnie lepsze efekty leczenia. Fizjoterapia Łódź Kopernika 48/50

Ultradźwięki

Ultradźwięki to drgania mechaiczne (najczęściej o częstotliwości 1Mhz lub 3 Mhz). Fala ultradźwiękowa wygenerowana przez głowice wykonuje swoisty mikromasaż tkanek, który pobudza transport wewnątrzkomórkowy substancji odżywczych i stymuluje procesy regeneracyjne. Ultradźwięki zwiększają przepuszczalnośc błon komórkowych, poprawiają nawodnienie, zmniejszają stężenie mediatorów bólowych, pobudzają przemianę materii i przyspieszają gojenie się ran.

Laseroterapia

Wiązka promieniowa laserowego skierowana w zmienioną chorobowo tkankę pozwala poprawić metabolizm komórkowy, zmniejszyć stan zapalny, przyspieszyć gojenie, zmniejszyć obrzęk oraz ma działanie przeciwbólowe. Laseroterapię wykonujemy zazwyczaj jako zabieg uzupełniający pełny plan fizjoterapii.